vrijdag 27 mei 2011

Artikel waarvan ik mijn onderzoek begonnen ben

Nadat ik mijn startartikel besproken had heb ik mijn onderzoek verdiept en kwam ik bij dit artikel, wat ik eigenlijk een beter artikel vond om van te vertrekken.
http://www.klasse.be/leraren/archief/14412

 Dit artikel is voor mij helemaal raak. Het gaat over enerzijds het verschil in verwachtingspatronen tussen jongens en meisjes, de evolutie en de gevolgen daarvan, dit toon nog maar eens aan dat dit een problematiek is die actueel blijft. Anderzijds gaat het over het verschil in die verwachtingspatronen tussen verschillende culturen (en dus vaak ook verschillende levensbeschouwingen. Dit is actueler dan ooit aangezien in vele klassen kinderen en jongeren uit verschillende culturen samen zitten.
Het feit op zich dat het artikel in ‘Klasse’ staat en dus aan leerkrachten gericht is, bewijst natuurlijk al dat de problematiek in het onderwijs leeft. Maar het spreekt vanzelf dat de klas, na de huiskamer, de plaats bij uitstek is, waar die verschillen opvallen en opgevangen moeten worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten